Nyhetsbrev - forskrifter
Nyhetsbrev Vilkår og betingelser
av michaelserge.com - nettbutikk for menn
INNHOLDSLISTE
§ 1 definisjoner
§ 2 Nyhetsbrev
§ 3 klager
§ 4 Personlig informasjon
§ 5 Sluttbestemmelser
Seksjon 1 DEFINISJONER
Forbruker – forbruker i betydningen av Europaparlamentets og rådets direktiv 2011/83/EU av 25. oktober 2011 om forbrukerrettigheter, om endring av rådsdirektiv 93/13/EØF og direktiv 1999/44/EF fra Europaparlamentet og Rådet og oppheving av rådsdirektiv 85/577/EØF og direktiv 97/7/EF fra Europaparlamentet og Rådet.Nyhetsbrev – en gratis tjeneste levert elektronisk, som lar kunden motta tidligere bestilte nyheter knyttet til butikken sendt av tjenesteleverandøren elektronisk. Den inneholder informasjon om tilbud, rabatter og nye produkter i Butikken.
Butikk – nettbutikk under navnet michaelserge.com - nettbutikk for menn vedlikeholdt av tjenesteleverandøren under følgende adresse: https://michaelserge.com
Tjenesteyter - ALBIN KAMIL POPŁAWSKI, en entreprenør som driver en forretningsvirksomhet under foretaksnavnet BM ALBIN POPŁAWSKI, innført i det sentrale registeret og informasjon om forretningsvirksomhet utført av ministeren med ansvar for økonomi og vedlikehold av sentralregisteret og informasjon om virksomhetsaktivitet, EU-merverdiavgift Identifikasjonsnummer PL9261565906, REGON-nr. 080219259, ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen.
Kunde- – enhver enhet som bruker nyhetsbrevtjenesten.
Seksjon 2 NYHETSBREV
- Kunden bruker Nyhetsbrevtjenesten frivillig.
- En enhet med den nyeste versjonen av en nettleser som støtter JavaScript og informasjonskapselfiler og med Internett-tilgang, samt en aktiv e-postkonto, kreves for bruk av nyhetsbrevtjenesten.
- E-poster innenfor rammen av denne tjenesten vil bli sendt til Kundens e-postadresse oppgitt under abonnement på nyhetsbrev.
- For å inngå avtalen og abonnere på nyhetsbrevet, oppgir kunden i første trinn sin e-postadresse på et angitt sted i butikken for å motta nyhetsbrevmeldingene. Ved abonnement på Nyhetsbrevet inngås tjenesteavtalen og Tjenesteleverandøren begynner å levere tjenesten til Kunden, med forbehold om punkt 5.
- For riktig levering av nyhetsbrevtjenesten er kunden forpliktet til å oppgi sin korrekte e-postadresse.
- Informasjon om kansellering av abonnementet på nyhetsbrevet og avmeldingslenken vil vises i e-postkorrespondansen.
- Kunden kan søke om å kansellere sitt abonnement på nyhetsbrevet når som helst uten å oppgi grunn og pådra seg kostnader ved å bruke alternativet nevnt i subs. 6 eller ved å sende en e-post til tjenesteleverandørens e-postadresse: shop@michaelserge.com.
- Hvis du klikker på avmeldingslenken eller sender en e-post med en forespørsel om å kansellere abonnementet ditt, vil det resultere i umiddelbar oppsigelse av kontrakten for levering av denne tjenesten.
§ 3 KLAGER
- Klager angående nyhetsbrevet skal rettes til følgende e-postadresse: shop@michaelserge.com.
-
Tjenesteleverandøren vil svare på en klage innen 14 dager fra den er mottatt.
UTENRETTENS KLAGE OG OPPRETTINGSMEKANISME -
I tilfelle klageprosedyren ikke gir de forventede resultatene, kan forbrukeren bruke bl.a.
-
bistand fra kompetente Europeisk forbrukersenter av EEC-nettet. Sentrene gir forbrukere informasjon om deres rettigheter og hjelper til med å løse individuelle problemer med grenseoverskridende transaksjoner. Bistanden fra Forbrukersentre er som standard gratis.
En liste over forbrukersentre som er kompetente for hvert land finner du på: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/; - Online tvisteløsning (ODR) utviklet av EU-kommisjonen, tilgjengelig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.
-
bistand fra kompetente Europeisk forbrukersenter av EEC-nettet. Sentrene gir forbrukere informasjon om deres rettigheter og hjelper til med å løse individuelle problemer med grenseoverskridende transaksjoner. Bistanden fra Forbrukersentre er som standard gratis.
-
Videre er følgende støttealternativer tilgjengelige i Polen:
- mekling utført av den lokalt kompetente regionale handelsinspektøren, som en søknad om mekling skal rettes til. Saken er som standard gratis. En liste over inspektorater finner du på: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- bistand fra den lokalt kompetente permanente forbrukervoldgiftsdomstolen som opererer med den regionale handelsinspektøren, hvor en søknad om overprøving for voldgiftsretten bør sendes inn. Saken er som standard gratis. Listen over domstoler er tilgjengelig på følgende adresse: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- gratis bistand fra den kommunale eller offentlige forbrukeradvokaten.
Seksjon 4 PERSONOPPLYSNINGER
- Behandlingsansvarlig for personopplysninger oppgitt av Kunden i forhold til å abonnere på Nyhetsbrevet er Tjenesteleverandøren. Detaljert informasjon om behandling av personopplysninger av tjenesteleverandøren – inkludert andre formål og grunner for databehandling, samt om datamottakere – finnes i personvernerklæringen som er tilgjengelig i butikken – på grunn av prinsippet om åpenhet i Generell databeskyttelsesforordning fra Europaparlamentet og rådet om databeskyttelse – "GDPR".
- Kundens data behandles for å sende nyhetsbrevet. Et grunnlag for å behandle personopplysninger i dette tilfellet er en tjenesteavtale eller aktiviteter utført på forespørsel fra Kunden med sikte på å inngå en slik avtale (punkt (b) i artikkel 6(1) i GDPR), samt en legitim interesse for Tjenesteleverandør som består i å behandle data for å etablere, utøve eller forsvare mulige krav (punkt (f) i artikkel 6(1) i GDPR).
- Levering av data fra Kunden er frivillig, men samtidig nødvendig for å tilby nyhetsbrevtjenesten. Unnlatelse av å oppgi data betyr at Tjenesteleverandøren ikke vil kunne tilby en slik tjeneste.
-
Kundens data vil bli behandlet til:
- kunden velger bort nyhetsbrevet;
- kunden eller tjenesteleverandøren slutter å kunne utøve krav knyttet til nyhetsbrevet;
- Kundens innsigelse mot behandlingen av deres personopplysninger aksepteres – dersom behandlingen var basert på tjenesteleverandørens legitime interesse
-
Kunden har rett til å be om:
- tilgang til deres personlige data,
- deres retting,
- deres sletting,
- begrensning av behandlingen,
-
overføring av data til en annen behandlingsansvarlig
og rett til: - motsette seg behandling av data til enhver tid på grunn av en spesifikk situasjon for kunden – mot behandling av personopplysninger om den registrerte, basert på punkt (f) i artikkel 6(1) i GDPR (dvs. på legitime interesser som forfølges av kontrolløren).
- For å utøve sine rettigheter, bør kunden kontakte tjenesteleverandøren.
- Hvis kunden mener at opplysningene deres behandles ulovlig, kan han/hun sende inn en klage til presidenten for personvernkontoret.
§ 5 SLUTTBESTEMMELSER
- Tjenesteleverandøren forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene og betingelsene kun av vesentlige grunner. En vesentlig grunn forstås som en nødvendig endring i vilkårene og betingelsene på grunn av: modernisering av nyhetsbrevtjenesten eller endringer i lovbestemmelser som gjelder tjenesteleverandørens tjeneste.
- Informasjon om planlagte endringer i vilkår og betingelser vil bli sendt til Kundens e-postadresse som er oppgitt ved abonnement på Nyhetsbrevet minst 7 dager før endringene trer i kraft.
- Dersom Kunden ikke motsetter seg den planlagte endringen innen den trer i kraft, vil han/hun anses å ha akseptert den.
- Hvis kunden ikke godtar de planlagte endringene, bør han/hun sende en melding om dette til tjenesteleverandørens e-postadresse: shop@michaelserge.com. Dette vil medføre heving av tjenestekontrakten på datoen da de planlagte endringene trer i kraft.
- Kunden har forbud mot å oppgi innhold av ulovlig karakter.
- Avtalen om levering av nyhetsbrevtjenestene inngås på engelsk.
- Enhver tvist som oppstår mellom tjenesteleverandøren og kunden som ikke er en forbruker, vil bli sendt til domstolen som er kompetent for tjenesteleverandørens forretningskontor.