Nyhetsbrev regulering

INNHOLD

Seksjon 1 Definisjoner
Seksjon 2 Nyhetsbrev
Seksjon 3 Klager
Seksjon 4 Personopplysninger
Seksjon 5 Avsluttende bestemmelser

SEKSJON 1 DEFINISJONER

forbruker – forbruker i henhold til direktivet fra Europaparlamentet og Rådet 2011/83/EU av 25. oktober 2011 om forbrukerrettigheter, som endrer Rådsdirektiv 93/13/EØF og direktiv 1999/44/EF fra Europaparlamentet og Rådet, og som opphever Rådsdirektiv 85/577/EØF og direktiv 97/7/EF fra Europaparlamentet og Rådet.
Nyhetsbrev – en gratis tjeneste levert elektronisk som innebærer at Brukeren mottar forhåndsbestilte meldinger om Butikken sendt av Tjenesteyteren elektronisk. Inneholder informasjon om tilbud, rabatter og nyheter i Butikken.
Butikk – nettbutikk under navnet michaelserge.com – nettbutikk for menn drevet av Tjenesteyteren på adressen: https://michaelserge.com
Tjenesteyter - ALBIN KAMIL POPŁAWSKI, en næringsdrivende som driver virksomhet under navnet BM ALBIN POPŁAWSKI, registrert i Det sentrale registeret for næringsdrivende som føres av ministeren med ansvar for næringsliv og forvaltning av Det sentrale registeret for næringsdrivende, EU-moms identifikasjonsnummer PL9261565906, REGON nr. 080219259, ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen.
Kunde – enhver enhet som bruker nyhetsbrevtjenesten.

DEL 2 NYHETSBREV

  1. Klienten bruker nyhetsbrevtjenesten frivillig.
  2. For å bruke nyhetsbrevtjenesten er det nødvendig med en enhet med en nettleser i den nyeste versjonen, som støtter JavaScript og informasjonskapsler, samt tilgang til internett, og en aktiv e-postkonto.
  3. E-poster i forbindelse med denne tjenesten vil bli sendt til e-postadressen til Kunden som ble oppgitt ved abonnement på Nyhetsbrevet.
  4. For å inngå avtalen og registrere seg for nyhetsbrevet, oppgir Kunden i første steg sin e-postadresse på det angitte stedet i Butikken for å motta nyhetsbrev. Ved registrering til nyhetsbrevet inngås en avtale om levering av tjenester, og Tjenesteyteren begynner å levere tjenesten til Kunden, med forbehold om punkt 5.
  5. For å kunne levere nyhetsbrevtjenesten korrekt, er Kunden forpliktet til å oppgi en gyldig e-postadresse.
  6. I e-posten vil det komme informasjon om avmelding fra nyhetsbrevet samt en lenke for å avmelde seg.
  7. Kunden kan når som helst, uten å oppgi grunn og uten kostnader, si opp abonnementet på nyhetsbrevet ved å bruke alternativet nevnt i punkt 6 eller ved å sende en e-post til tjenesteleverandørens e-postadresse: shop@michaelserge.com.
  8. Klikk på avmeldingslenken eller send en e-post med forespørsel om å kansellere abonnementet, vil føre til umiddelbar oppsigelse av avtalen om levering av denne tjenesten.

KAPITTEL 3 KLAGER

  1. Reklamasjoner angående nyhetsbrevet må sendes til e-postadressen: shop@michaelserge.com.
  2. "Tjenesteleverandøren vil forholde seg til klagen innen 14 dager etter mottak."

    POZASĄDOWY MEKANISME FOR KLAGE OG KRAVINNLEGGING
  3. I tilfelle klageprosessen ikke gir de forventede resultatene, kan forbrukeren benytte seg av bl.a.
    1. kompetent hjelp Europeisk Forbrukersenter EWG-Net. Sentrene gir forbrukerne informasjon om deres rettigheter og hjelper med å løse individuelle problemer knyttet til grenseoverskridende transaksjoner. Hjelp fra Forbrukersentrene er som standard gratis.
      Liste over forbrukersentre som er relevante for hvert land finnes på: https://konsument.gov.pl/eck-w-Europie/;
    2. Online tvisteløsning (ODR) utviklet av Europakommisjonen, tilgjengelig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.
  4. I tillegg er følgende støttealternativer tilgjengelige i RP:
    1. mediasjoner utført av den kompetente fylkeshandelsinspektøren, som man må sende søknaden om å gjennomføre mediasjon til. Prosessen er som regel gratis. Listen over inspektoratene finnes på adressen: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
    2. hjelp fra det lokale faste forbrukerklagenemnda som opererer under Fylkeshandelsinspektøren, hvor man må sende inn en begjæring om ny behandling av saken til forbrukerklagenemnda. Behandlingen er som regel gratis. Oversikt over domstolene er tilgjengelig på adressen: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
    3. gratis hjelp fra by- eller fylkesforbrukerrådet.

KAPITTEL 4 PERSONOPPLYSNINGER

  1. Administratoren av personopplysninger som er gitt av Kunden i forbindelse med abonnementet på Nyhetsbrevet er Tjenesteyteren. Detaljerte opplysninger om behandling av personopplysninger av Tjenesteyteren – inkludert andre formål og grunnlag for behandling av data, samt mottakere av data – finnes i den tilgjengelige Personvernerklæringen i Butikken – på grunn av prinsippet om åpenhet som er inneholdt i Det generelle databeskyttelsesforordningen fra Europaparlamentet og Rådet om databeskyttelse – "`GDPR".
  2. Kundeopplysninger behandles for å sende ut nyhetsbrev. Grunnlaget for behandling av personopplysninger i dette tilfellet er en avtale om levering av tjenester eller handlinger som iverksettes på kundens anmodning med sikte på å inngå en slik avtale (art. 6 nr. 1 bokstav b GDPR) samt en rettslig berettiget interesse for tjenesteleverandøren, som består i å behandle data for å fastslå, forfølge eller forsvare eventuelle krav (art. 6 nr. 1 bokstav f GDPR).
  3. "Innsending av data fra Kunden er frivillig, men samtidig nødvendig for å kunne tilby nyhetsbrevtjenesten. Manglende innsendelse av data betyr at Tjenesteleverandøren ikke vil kunne tilby en slik tjeneste."
  4. Kundeopplysninger vil bli behandlet til:
    1. Kunden sier opp nyhetsbrevet;
    2. opphevelse av muligheten for Kunden eller Tjenesteleverandøren til å fremme krav knyttet til Nyhetsbrevet;
    3. "klientens motstand mot behandling av hans personopplysninger vil bli akseptert - dersom grunnlaget for behandlingen var en berettiget interesse for tjenesteleverandøren."
    – avhengig av hva som gjelder i det aktuelle tilfellet og hva som skjer senest.
  5. Kunden har rett til å kreve:
    1. tilgang til sine personopplysninger,
    2. deres rettelse,
    3. deres fjerning,
    4. begrensning av behandling
    5. overføring av data til en annen administrator
      og rett til:
    6. "innsigelse mot behandling av data av grunner knyttet til den spesielle situasjonen til Kunden – mot behandling av personopplysninger om den registrerte, basert på art. 6 nr. 1 bokstav f i GDPR (dvs. på rettslig begrunnede interesser som forvalteren har)."
  6. For å utøve sine rettigheter bør Kunden kontakte Tjenesteyteren.
  7. Hvis Kunden mener at hans eller hennes data behandles ulovlig, kan han eller hun klage til lederen av Datatilsynet.

SEKSJON 5 AVSLUTTENDE BESTEMMELSER

  1. "Tjenesteleverandøren forbeholder seg retten til å endre denne Reguleringen kun av viktige grunner. Med viktige grunner menes nødvendige endringer i Reguleringen som følge av modernisering av nyhetsbrevtjenesten eller endringer i lovgivningen som gjelder for tjenesten til Tjenesteleverandøren."
  2. Informasjon om planlagte endringer i Reglementet vil bli sendt til e-postadressen til Kunden som ble oppgitt ved påmelding til Nyhetsbrevet minst 7 dager før endringene trer i kraft.
  3. Hvis Kunden ikke uttrykker motstand mot den planlagte endringen, forventes det at den trer i kraft, og det anses som om den er akseptert.
  4. Hvis Kunden ikke aksepterer de planlagte endringene, bør han/hun sende en melding om dette til Usiktgiverens e-postadresse: shop@michaelserge.com. Dette vil medføre opphør av avtalen om tjenesteyting fra den dagen de planlagte endringene trer i kraft.
  5. Det er forbudt for Kunden å levere innhold av ulovlig karakter.
  6. "Avtale om levering av nyhetsbrevstjeneste inngås på engelsk."
  7. "Alle tvister som oppstår mellom Tjenesteyteren og Kunden som ikke er Forbruker, skal avgjøres av domstolen som er kompetent for Tjenesteyterens sete."

Kundeanmeldelser