Butikkbestemmelser

Reglement for nettbutikken av 23.03.2022, siste oppdatering 16.10.2024

som blant annet fastsetter vilkårene for inngåelse av avtaler via Butikken, og som inneholder de viktigste opplysningene om Selgeren, Butikken og Forbrukerens rettigheter.

INNHOLD
Seksjon 1 Definisjoner
Seksjon 2 Kontaktinformasjon for selger
Seksjon 3 Tekniske krav
Seksjon 4 Kjøp i Butikken
Seksjon 5 Betalinger
Seksjon 6 Utførelse av bestillinger
Seksjon 7 Retten til å trekke seg fra avtalen
Seksjon 8 Unntak fra retten til å trekke seg fra avtalen
Seksjon 9 Klager
Seksjon 10 Personopplysninger
Seksjon 11 begrensninger
Seksjon 12 Bestemmelser som gjelder for Kjøpere som ikke er Forbrukere
1 Vedlegg: Mal for utbetalingsskjema

SEKSJON 1 DEFINISJONER

Konto – en gratis funksjon av Butikken (nettjeneste), regulert av egne vilkår, som gjør det mulig for Kjøperen å registrere sin egen individuelle konto i Butikken.
Arbeidsdager – fra mandag til fredag med unntak av lovfestede fridager i Polen.
Kjøper – enhver enhet som foretar kjøp i Butikken og har vanlig oppholdssted innenfor EU.
forbruker – enhver fysisk person som foretar kjøp i Butikken for formål som ikke er knyttet til handels-, nærings-, håndverks- eller yrkesvirksomhet.
Direktiv – Europaparlamentets og Rådets (EU) direktiv 2019/771 av 20. mai 2019 om visse aspekter ved salg av varer, som endrer forordning (EU) 2017/2394 og direktiv 2009/22/EF og opphever direktiv 1999/44/EF.
Selger – ALBIN KAMIL POPŁAWSKI, næringsdrivende som driver virksomhet under navnet BM ALBIN POPŁAWSKI, registrert i Det sentrale registeret for virksomheter og informasjon om virksomhet drevet av den ansvarlige ministeren for økonomi og drift av Det sentrale registeret for virksomheter og informasjon om virksomhet, EU-moms identifikasjonsnummer PL9261565906, REGON nr. 080219259, ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen.
Butikk – michaelserge.pl – nettbutikk drevet av Selgeren på adressen https://michaelserge.pl rettet mot Kjøpere.
Regelverk – dette Regelverket.

SEKSJON 2 KONTAKTINFORMASJON FOR SELGER

Den mest effektive metoden for å kontakte oss er CHAT online.

Telefonisk kundeservice er tilgjengelig fra kl. 09:00 til 17:00 på hverdager i sentraleuropeisk tid.

Salg, spørsmål om produkter:

Polsk gratislinje

+48 800003282

eller +48 222304295

Returer, reklamasjoner vennligst sendes KUN til adressen:
Michael Serge BM
Lubuskie, Sucha 172
Zielona Góra 66-004 Polen
Telefon: + 48 688383500

Kontakt e-post: shop@michaelserge.com

Øvrige telefonnumre og kundeservice:
Republikken Tsjekkia, Praha +42 0234280702
USA, Miami +17867558172
Kanada, Toronto +16478466300

Anglia, Londyn: +44 2045772996

Registreringsdata Polen:
MICHAELSERGE BM
NIP: PL9261565906
Europa - Polen
Gate Tørr 172
66-004 Zielona Gora

Våre kontorer:
Sucha 172
Zielona Góra, 66-004
Polen

275 Ny Nordvei
Leilighet Islington 1618
London, N1 7AA

Via Boethius 6
Roma, 00193
Italia

Nauschgasse 4/3/2
Wien, WI 1220
Østerrike

Bokhvete 10
Hoofddorp, Nord-Holland 2131 PZ
Nederland

Route de Saint-Cergue 24bis
Nyon, VD 1260
Sveits

ORCA – Calle Gil-Vernet 54/55
Veggene 1
Hospitalet De L'infant, Tarragona
43890
Spania

1000 Brickell Avenue
Du er 715
Miami, FL 33131
USA

329 Howe Street
Vancouver, pne V6C3N2
Det har du

Den grunnleggende taksten fra teleoperatøren som kjøperen bruker, gjelder for telefonanrop som kjøperen foretar. Selgeren påpeker at kostnaden for internasjonale samtaler kan være høyere enn kostnaden for nasjonale samtaler – avhengig av taksten som er vedtatt av kjøperens operatør.

SEKSJON 3 TEKNISKE KRAV

  1. Enhet med tilgang til Internett og nettleser som støtter:
    • informasjonskapsler
    • JavaScript
    er nødvendig for riktig drift av Butikken.
  2. For å legge inn en bestilling i Butikken, i tillegg til kravene angitt i punkt 1, er det nødvendig med en aktiv e-postkonto.

KAPITTEL 4 KJØP I BUTIKK

  1. Prisene på produktene som er oppgitt i butikken, er totalpriser.
  2. Den totale prisen som vises i butikken inkluderer: produktprisen og fraktkostnaden – hvis aktuelt.
  3. Kjøperen legger først det valgte produktet i handlekurven til butikken.
  4. Deretter velger Kjøper leverings- og betalingsmetode som er tilgjengelig i Butikken, samt oppgir alle nødvendige opplysninger for å gjennomføre bestillingen.
  5. Bestillingen blir lagt inn når Kjøperen bekrefter innholdet og aksepterer Vilkårene.
  6. Bestilling av varer er likestilt med inngåelse av en avtale mellom Kjøper og Selger.
  7. Kjøper kan registrere seg i Butikken, dvs. opprette en Konto i Butikken eller foreta kjøp uten registrering, ved å oppgi sine opplysninger ved hver eventuell bestilling.

SEKSJON 5 BETALINGER

  1. Med forbehold om punkt 2, er følgende betalingsmetoder tilgjengelige i Butikken:
    1. vanlig overføring til Selgerens bankkonto;
    2. med betalingskort:
      • Visum
      • Visa Electron
      • MasterCard
      • Elektronisk MasterCard-kort
      • Maestro
    3. betalingsplattform:
      • PayPal
      • stripe.com
      • klarna.com
      • Se
      • Overføringer24
    4. ved levering, dvs. med kort eller kontanter ved levering av varen til Kjøper.
  2. Ytterligere informasjon om betalingsmetoder finnes i den aktuelle fanen i Butikken, inkludert informasjon om muligheten til å bruke de enkelte betalingsmidlene avhengig av kjøperens land.
  3. Ved valg av forskuddsbetaling for bestillingen av Kjøperen, må innbetalingen gjøres innen 7 Virkedager fra dagen avtalen ble inngått.
  4. Selger erklærer at i tilfelle betalingsmetoder der feltet for å skrive inn nødvendige betalingsopplysninger vises umiddelbart etter bestilling, er betaling kun mulig umiddelbart etter at bestillingen er lagt.
  5. Ved å foreta et kjøp i Butikken gir Kjøperen sitt samtykke til at Selgeren bruker elektroniske fakturaer. Kjøperen har rett til å trekke tilbake sitt samtykke.

KAPITTEL 6 UTFØRELSE AV BESTILLINGER

  1. Selgeren har plikt til å levere produktet uten feil.
  2. Leveringstiden for bestillingen er oppgitt i Butikken.
  3. Ved valg av forskuddsbetaling for bestillingen fra Kjøper, vil Selger begynne å behandle bestillingen etter å ha mottatt betalingen.
  4. Ved bestilling av flere produkter i én ordre av Kjøperen, vil ordren bli behandlet innen den tiden som tilsvarer produktet med den lengste leveringstiden.
  5. Hvor vi leverer: 
Land Ordreverdi Kostnader:
Albania 0,00 - 249,99 € 25 €
Albania fra €250,00 Gratis
Argentina 0,00 - 299,99 € 49 €
Argentina fra 300,00 € Gratis
Australia 0,00 - 299,99 € 49 €
Australia fra 300,00 € Gratis
Østerrike 0,00 - 49,99 € 5 €
Østerrike fra €50,00 Gratis
Belgia 0,00 - 49,99 € 5 €
Belgia fra €50,00 Gratis
Brasil 0,00 - 299,99 € 49 €
Brasil fra 300,00 € Gratis
Britiske Jomfruøyer 0,00 - 299,99 € 49 €
Britiske Jomfruøyer fra 300,00 € Gratis
Bulgaria 0,00 - 49,99 € 5 €
Bulgaria fra €50,00 Gratis
Det har du 0,00 - 299,99 € 49 €
Det har du fra 300,00 € Gratis
Chile 0,00 - 299,99 € 49 €
Chile fra 300,00 € Gratis
Kroatia 0,00 - 49,99 € 5 €
Kroatia fra €50,00 Gratis
Kypros 0,00 - 249,99 € 25 €
Kypros fra €250,00 Gratis
Tsjekkia 0,00 - 49,99 € 5 €
Tsjekkia fra €50,00 Gratis
Danmark 0,00 - 49,99 € 5 €
Danmark fra €50,00 Gratis
Den dominikanske republikk 0,00 - 299,99 € 49 €
Den dominikanske republikk fra 300,00 € Gratis
Egypt 0,00 - 299,99 € 49 €
Egypt fra 300,00 € Gratis
Estland 0,00 - 49,99 € 5 €
Estland fra €50,00 Gratis
Finland 0,00 - 49,99 € 5 €
Finland fra €50,00 Gratis
Frankrike 0,00 - 49,99 € 5 €
Frankrike fra €50,00 Gratis
0,00 - 249,99 € 25 €
fra €250,00 Gratis
Tyskland 0,00 - 49,99 € 5 €
Tyskland fra €50,00 Gratis
Gibraltar 0,00 - 249,99 € 25 €
Gibraltar fra €250,00 Gratis
Storbritannia 0,00 - 249,99 € 25 €
Storbritannia fra €250,00 Gratis
Hellas 0,00 - 49,99 € 5 €
Hellas fra €50,00 Gratis
Ungarn 0,00 - 49,99 € 5 €
Ungarn fra €50,00 Gratis
Island 0,00 - 249,99 € 25 €
Island fra €250,00 Gratis
Indie 0,00 - 299,99 € 49 €
Indie fra 300,00 € Gratis
Irland 0,00 - 49,99 € 5 €
Irland fra €50,00 Gratis
Israel 0,00 - 299,99 € 49 €
Israel fra 300,00 € Gratis
Italia 0,00 - 49,99 € 5 €
Italia fra €50,00 Gratis
Japan 0,00 - 299,99 € 49 €
Japan fra 300,00 € Gratis
Kosovo 0,00 - 249,99 € 25 €
Kosovo fra €250,00 Gratis
Liechtenstein 0,00 - 249,99 € 25 €
Liechtenstein fra €250,00 Gratis
Litauen 0,00 - 49,99 € 5 €
Litauen fra €50,00 Gratis
Luxembourg 0,00 - 249,99 € 25 €
Luxembourg fra €250,00 Gratis
Malta 0,00 - 249,99 € 25 €
Malta fra €250,00 Gratis
Mexico 0,00 - 299,99 € 49 €
Mexico fra 300,00 € Gratis
Moldova 0,00 - 249,99 € 25 €
Moldova fra €250,00 Gratis
Monaco 0,00 - 249,99 € 25 €
Monaco fra €250,00 Gratis
Nederland 0,00 - 49,99 € 5 €
Nederland fra €50,00 Gratis
New Zealand 0,00 - 299,99 € 49 €
New Zealand fra 300,00 € Gratis
Nord-Makedonia 0,00 - 249,99 € 25 €
Nord-Makedonia fra €250,00 Gratis
Norge 0,00 - 49,99 € 54,99 €
Norge 50,00 - 299,99 € 39,99 €
Norge fra €300 Gratis
Filippinene 0,00 - 299,99 € 49 €
Filippinene fra €300,00 Gratis
Polen

0,00 - 149,99 PLN

 

InPost Paczkomat – forhåndsbetaling: 9,99 kr
InPost Paczkomat – henting: 9,99 kr

Kurier – forhåndsbetaling: 12,99 kr
Kurer – henting: 12,99 kr

Polen fra 150,00 PLN Gratis
Portugal 0,00 - 49,99 € 5 €
Portugal fra €50,00 Gratis
Romania 0,00 - 49,99 € 5 €
Romania fra €50,00 Gratis
San Marino 0,00 - 249,99 € 25 €
San Marino fra €250,00 Gratis
Serbia 0,00 - 249,99 € 25 €
Serbia fra €250,00 Gratis
Slovakia 0,00 - 49,99 € 5 €
Slovakia fra €50,00 Gratis
Slovenia 0,00 - 49,99 € 5 €
Slovenia fra €50,00 Gratis
RPA 0,00 - 299,99 € 49 €
RPA fra 300,00 € Gratis
Spania 0,00 - 49,99 € 5 €
Spania fra €50,00 Gratis
Sverige 0,00 - 49,99 € 5 €
Sverige fra €50,00 Gratis
Sveits 0,00 - 249,99 € 25 €
Sveits fra €250,00 Gratis
Tyrkiye 0,00 - 249,99 € 25 €
Tyrkiye fra €250,00 Gratis
USA 0,00 - 299,99 € 49 €
USA fra 300,00 € Gratis
Vietnam 0,00 - 299,99 € 49 €
Vietnam fra 300,00 € Gratis

 

Produkter kjøpt i butikken leveres via et budfirma.

KAPITTEL 7 RETT TIL Å TREKKE SEG FRA AVTALEN

  1. Forbrukeren har rett til å trekke seg fra denne avtalen innen 30 dager uten å oppgi noen grunn, med forbehold om punkt 8 i Vilkårene.
  2. Angrefristen utløper 30 dager etter dagen:
    1. hvor Forbrukeren går inn eller hvor en tredjepart annen enn transportøren og angitt av Forbrukeren går inn i fysisk besittelse av tingen – i tilfelle av en salgsavtale;
    2. hvor Forbrukeren fikk besittelse av den siste av varene, eller hvor en tredjepart annen enn transportøren og angitt av Forbrukeren fikk fysisk besittelse av den siste varen – i tilfelle av en avtale om flere varer bestilt av Forbrukeren i én bestilling og levert separat.
  3. For å benytte seg av retten til å trekke seg fra avtalen, må Forbrukeren informere Selgeren, ved å bruke opplysningene angitt i punkt 2 i Vilkårene, om sin beslutning om å trekke seg fra denne avtalen gjennom en entydig erklæring (f.eks. et brev sendt med post eller e-post).
  4. Forbrukeren kan benytte seg av den vedlagte malen for angrefrist, men det er ikke obligatorisk.
  5. For å overholde fristen for å trekke seg fra avtalen, er det tilstrekkelig at forbrukeren sender informasjon om utøvelsen av sin rett til å trekke seg fra avtalen før fristen for å trekke seg fra avtalen utløper.

KONSEKVENSER AV TILBAKEKALL AV AVTALE

  1. Ved forbrukerens tilbakekallelse av denne avtalen, vil forbrukeren få tilbakebetalt alle betalinger mottatt fra ham, inkludert fraktkostnader (unntatt ekstra kostnader som følge av forbrukerens valg av en annen type levering enn den billigste typen standard levering som tilbys av selgeren), uten unødig forsinkelse, og i alle tilfeller senest 30 dager fra den dagen selgeren ble informert om forbrukerens beslutning om å trekke seg fra denne avtalen.
  2. Selgeren vil foreta en slik refusjon ved å bruke samme betalingsmetode som Forbrukeren brukte ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre Forbrukeren uttrykkelig har bestemt noe annet; i alle tilfeller vil Forbrukeren ikke pådra seg noen kostnader i forbindelse med en slik refusjon.
  3. Selger kan holde tilbake refusjonen til selgeren har mottatt varene eller forbrukeren har levert bevis på retur av varene, avhengig av hva som skjer først.
  4. Konsumenten skal returnere varen eller overlevere den til Selgeren på adressen: ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen uten unødig forsinkelse, og i alle tilfeller senest 14 dager fra den dagen Konsumenten informerte Selgeren om at de trekker seg fra denne avtalen. Fristen er overholdt hvis Konsumenten returnerer varen før utløpet av 14-dagersfristen.
  5. Selgeren bærer de direkte kostnadene for retur av varer.
  6. Forbrukeren er kun ansvarlig for verdiforringelse av varen som følge av håndtering av den på en annen måte enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.
  7. Dersom varen på grunn av sin art ikke kan returneres på vanlig måte med bud eller gjennom InPost-pakkeboks, må forbrukeren også dekke de direkte kostnadene for retur av varen. Informasjon om estimert kostnad vil bli gitt til forbrukeren i varebeskrivelsen i butikken eller under bestilling.
  8. Ved behov for refusjon av midler fra en transaksjon utført med betalingskort, vil Selgeren foreta refusjon til bankkontoen knyttet til dette betalingskortet.

SEKSJON 8 UNNTAK FRA RETT TIL Å TREKKE SEG

  1. Konsumenten har ikke rett til å trekke seg fra avtalen inngått på avstand i tilfelle av avtaler:
    1. levering av varer som kan bli bedervelige eller raskt gå ut på dato;
    2. levering av forseglede varer som av hensyn til helsebeskyttelse eller hygieniske grunner ikke kan returneres, og hvis emballasje har blitt åpnet etter levering;
    3. levering av varer som, på grunn av sin art, etter levering blir uatskillelig knyttet til andre ting;
    4. levering av forseglede lydopptak eller forseglede videoopptak eller forseglede dataprogrammer, hvis emballasje er åpnet etter levering;
    5. levering av aviser, tidsskrifter eller magasiner, unntatt avtaler om abonnement på levering av slike publikasjoner;
    6. levering av varer eller tjenester hvis pris avhenger av svingninger på finansmarkedet, som Selgeren ikke har kontroll over, og som kan oppstå før fristen for å trekke seg fra avtalen.

KAPITTEL 9 KLAGER

I GENERELLE BESTEMMELSER

  1. Selger ber om at klager sendes til den postadressen eller e-postadressen som er angitt i § 2 i vilkårene.
  2. Hvis det er gitt en ekstra garanti for produktet, er informasjon om den og dens vilkår tilgjengelig i Butikken.
  3. Reklamasjoner angående driften av Butikken må sendes elektronisk til e-postadressen angitt i punkt 2 i Vilkårene.
  4. Med mindre annet er angitt i dette punktet (angående klager), vil Selger behandle klagen innen maksimalt 30 dager – med forbehold om § 11, § 3 i Vilkårene.

II FORBRUKERE

  1. VARER

    1. Selgeren er ansvarlig overfor Forbrukeren for manglende samsvar mellom varen og avtalen, som eksisterer på tidspunktet for levering av varen og som viser seg innen to år fra dette tidspunktet - med forbehold om § 11 første ledd 3 i Reglementet og vilkårene.
    2. Ved uoverensstemmelse mellom varen og avtalen kan forbrukeren – i henhold til reglene fastsatt i direktivet:
      1. be om en utveksling;
      2. be om reparasjoner.
    3. I tillegg kan Forbrukeren - på vilkår fastsatt i direktivet:
      1. legge frem en erklæring til Selgeren som uttrykker beslutningen om å trekke seg fra avtalen;
      2. søke om prisreduksjon
      i en situasjon hvor:
      • Selgeren har ikke utført reparasjon eller bytte, eller, der det er aktuelt, ikke utført reparasjon eller bytte i samsvar med artikkel 14(2) og (3) i direktivet, eller selgeren har nektet å bringe varene i samsvar med artikkel 13 nr. 3 i direktivet;
      • brudd på samsvar oppstår til tross for at Selgeren har forsøkt å bringe varen i samsvar med avtalen;
      • brudd på samsvar er av så alvorlig karakter at det rettferdiggjør umiddelbar reduksjon av prisen eller oppsigelse av salgsavtalen; eller
      • Selgeren har erklært eller omstendighetene tilsier at varen ikke vil bli brakt i samsvar med avtalen innen rimelig tid eller uten vesentlige ulemper for Forbrukeren.
    4. "Forbrukeren har ikke rett til å trekke seg fra avtalen på grunnlag av denne paragrafen (som gjelder varer), dersom avviket fra avtalen er ubetydelig."
    5. Ved fjerning av uoverensstemmelser mellom varen og avtalen gjennom reparasjon eller bytte av varen, skal forbrukeren gjøre varen tilgjengelig for selgeren. Selgeren vil hente den byttede varen på selgerens regning.
    6. Ved oppsigelse av kjøpsavtalen av Forbrukeren, er Forbrukeren forpliktet til å returnere varen til Selgeren uten unødig forsinkelse på Selgerens regning, til adressen ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen. Selgeren vil tilbakebetale Forbrukeren den betalte prisen for varen uten unødig forsinkelse, senest innen 14 dager etter mottak av varen eller dokumentasjon fra Forbrukeren om retur av varen – med forbehold om § 11 første ledd 3 i Vilkårene.
    7. Selgeren skal tilbakebetale forbrukeren beløpet som følge av utøvelsen av retten til å redusere prisen uten unødig forsinkelse, men senest innen 14 dager fra den dagen forbrukeren har meldt sitt krav om prisreduksjon til selgeren – med forbehold om punkt 11, tredje ledd i vilkårene.
  2. POZASĄDOWY MEKANISME FOR KLAGER OG KRAV

    1. I tilfelle klageprosessen ikke gir de forventede resultatene, kan forbrukeren benytte seg av bl.a.
      1. hjelp fra kompetente Europeisk Forbrukersenter EWG-Net. Sentrene gir forbrukerne informasjon om deres rettigheter og hjelper med å løse individuelle problemer knyttet til grenseoverskridende transaksjoner. Hjelp fra Forbrukersentrene er som standard gratis. Listen over Forbrukersentre som er relevante for hvert land, kan finnes på: https://konsument.gov.pl/eck-w-Europie/.
      2. Online tvisteløsning (ODR) utviklet av Europakommisjonen, tilgjengelig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.
    2. I tillegg er følgende støttealternativer tilgjengelige i RP:
      1. mediasjoner utført av den kompetente fylkeshandelsinspektøren, som man må sende søknaden om å gjennomføre mediasjon til. Prosessen er som regel gratis. Listen over inspektoratene finnes på adressen: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
      2. hjelp fra det lokale faste forbrukerklagenemnda som opererer under Fylkeshandelsinspektøren, hvor man må sende inn en anmodning om ny behandling av saken til forbrukerklagenemnda. Prosessen er som regel gratis. Oversikt over domstolene er tilgjengelig på følgende adresse: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
      3. gratis hjelp fra by- eller fylkesforbrukerrådet.

III KJØPENDE SOM IKKE ER KONSUMENTER

  1. For å unngå tvil, påpeker Selgeren at i tilfelle av reklamasjon gjelder punkt 12 for Selgerens ansvar overfor Kjøperen som ikke er Forbruker.

KAPITTEL 10 PERSONOPPLYSNINGER

  1. Administratoren av personopplysninger som er oppgitt av Kjøperen under bruk av Butikken er Selgeren. Detaljerte opplysninger om behandling av personopplysninger av Selgeren – inkludert andre formål og grunnlag for behandling av data, samt datamottakere – finnes i Personvernerklæringen tilgjengelig i Butikken – på grunn av prinsippet om åpenhet i den generelle forordningen om databeskyttelse fra Europaparlamentet og Rådet om databeskyttelse – "`GDPR".
  2. Målet med behandling av Kjøpers data av Selgeren som oppgis av Kjøperen i forbindelse med kjøp i Butikken er gjennomføring av bestillinger. Grunnlaget for behandling av personopplysninger i dette tilfellet er:
    • avtale eller handlinger som iverksettes på forespørsel fra Kjøperen for å inngå avtale (art. 6 nr. 1 bokstav b GDPR),
    • den lovpålagte forpliktelsen som påhviler Selgeren knyttet til regnskap (art. 6 nr. 1 bokstav c GDPR), samt
    • den rettslig begrunnede interessen til Selgeren, som består i behandling av data for å fastslå, forfølge eller forsvare eventuelle krav (art. 6 nr. 1 bokstav f GDPR).
  3. "Innsending av data fra Kjøper er frivillig, men samtidig nødvendig for å inngå avtalen. Manglende innsendelse av disse dataene vil hindre inngåelse av avtalen i Butikken."
  4. Kjøperens opplysninger gitt i forbindelse med kjøp i Butikken vil bli behandlet til:
    1. avtalen inngått mellom Kjøper og Selger utløper;
    2. salgsplikt vil opphøre å pålegge Selgeren en lovpålagt plikt til å behandle Kjøperens data;
    3. opphører å fremme krav fra Kjøperen eller Selgeren knyttet til avtalen inngått av Butikken;
    4. "Kjøperens motstand mot behandling av hans personopplysninger vil bli akseptert - dersom behandlingen var basert på en rettslig berettiget interesse for Selgeren."
    – avhengig av hva som gjelder i det aktuelle tilfellet og hva som skjer senest.
  5. Kjøper har rett til å kreve:
    1. tilgang til sine personopplysninger,
    2. deres rettelse,
    3. deres fjerning,
    4. begrensning av behandling
    5. overføring av data til en annen administrator
      og rett til:
    6. 'innsigelser i det øyeblikket mot behandling av data av grunner knyttet til den spesielle situasjonen til Kjøperen – mot behandling av personopplysninger om den registrerte, basert på art. 6 nr. 1 bokstav f i GDPR (dvs. på rettslig begrunnede interesser som forvaltes av den behandlingsansvarlige).'
  6. For å utøve sine rettigheter bør Kjøper kontakte Selger ved å bruke opplysningene angitt i punkt 2 i Vilkårene.
  7. Dersom Kjøperen mener at hans eller hennes data behandles ulovlig, kan han eller hun klage til Datatilsynet.

SEKSJON 11 BEGRENSNINGER

  1. Det er forbudt for Kjøperen å levere innhold av ulovlig karakter.
  2. Hver bestilling som legges inn i Butikken krever inngåelse av en egen avtale og egen aksept av Vilkårene. Avtalen inngås for å gjennomføre bestillingen.
  3. For hver avtale inngått i henhold til Reglementet gjelder bestemmelsene i polsk lov, med mindre man fraskriver seg eller begrenser retten til beskyttelse som tilkommer Forbrukeren i henhold til ufravikelige lovbestemmelser som ville vært gjeldende hvis det ikke var for Valg av lov. I slike tilfeller har de bestemmelsene som er mest gunstige for Forbrukeren forrang.
  4. Avtaler inngått gjennom Butikken inngås på engelsk.
  5. Ingen av bestemmelsene i denne forskriften fratar eller begrenser på noen måte forbrukerens rettigheter som er pålagt av lovgivningen.

KAPITTEL 12 BESTEMMELSER SOM GJELDER FOR KJØPERE SOM IKKE ER KONSUMENTER

  1. "Ingen annen part enn Forbrukeren har rett til å trekke seg fra avtalen inngått på avstand, som nevnt i punkt 7 i Vilkårene."
  2. All ansvar fra Selger overfor Kjøper som ikke er Forbruker, innenfor lovlig tillatte grenser, er utelukket.
  3. Alle tvister som oppstår mellom Selgeren og Kjøperen som ikke er Forbruker, skal avgjøres av retten som er kompetent for Selgerens hjemsted.

VEDLEGG NR 1. TIL REGLEMENTET

Nedenfor finner du et mønster for skjema for å trekke seg fra avtalen, som Forbrukeren kan (men ikke må) bruke.

Mal for utbetalingsskjema
(fyll ut og returner dette skjemaet kun hvis du ønsker å trekke deg fra avtalen)

MICHAELSERGE BM ALBIN POPŁAWSKI
ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen
e-post: shop@michaelserge.com

- Ja/Vi (*) ........................................... .......................... herved informerer jeg/vi (*) om at jeg/vi (*) trekker meg fra min/vår (*) salgsavtale om følgende varer (*)/om levering av følgende tjeneste (*):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

- Bestilt på(*)/mottatt på(*)

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

– Fornavn og etternavn på forbruker(e):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

– Forbrukerens adresse(r):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. ...........................................
Forbrukerens(-e) signatur
(bare hvis dette skjemaet sendes på papir)

Data ............................................

(*) Strykes der det ikke er nødvendig.


Kundeanmeldelser